Avoin etäkoulutus: Green Belt

Asiakaskokemus: Avoin Green Belt -koulutus

Sanna Korpivaara, Operations Manager, Laattapiste Oy, osallistui avoimeen Lean Six Sigma Green Belt -koulutukseemme, joka järjestettiin täysin etämuotoisena.

Laattapiste logo v3

Kerrotko itsestäsi?

”Olen koulutukseltani tradenomi ja opiskellut pääaineenani markkinoinnin ja myyntityön johtamista. Työskentelen Laattapiste Oy:llä operations manager -roolissa, myynnin tuen prosessien ja työvälineiden kehittäjänä. Laattapisteellä myynnin tuen prosesseihin kuuluvat mm. sopimusten hallinta, hinnoittelun, tuotteistuksen, tuotetiedon hallinnan ja viestinnän prosessit sekä brändi- että tuotemarkkinoinnin prosessit. Antoisassa roolissani pyrin tekemään arjesta kaikin puolin sujuvaa, kehittämällä ja tehostamalla sekä kommunikaation että tekemisen toimintamalleja. Kehitystarpeet voivat syntyä niin liiketoiminnallisista tarpeista kuin työntekijöiden halusta toimia toisin tai saada aikaan parempia tuloksia.”

Miksi valitsit Lean Six Sigma Green Belt -koulutuksen?

”Olin pidempään pohtinut kuinka saada lisätukea työhöni opintojen kautta. Lean Six Sigma Green Belt -koulutus oli vastaus täsmällisesti siihen tarpeeseen, mihin tukea työssäni kaipasin. Kun organisaatiossamme syntyy kehitystarpeita, kaipasin oppeja siihen, miten priorisoida niitä keskenään ja kuinka valita kulloinkin tärkein kehityshanke työn alle. Lisäksi kaipasin tiettyä struktuuria kaikkien kehityshankkeiden läpiviemiseen, jolla tukea organisaatiota muutosten jatkuvassa virrassa. Tärkeimpänä kaipasin kuitenkin oppia siitä, miten hyödyntää dataa kehittämistyön tukena.”

Mitkä ovat kokemuksesi GB-koulutuksesta?

”Osallistuin koulutukseen täysin etämuotoisena. Se sopi täydellisesti opiskeluun, kun kaikki muutkin osallistuivat kurssille samalla tavalla. Opetus oli silti vaihtelevaa ja materiaalia sekä erilaisia etätyöskentelyvälineitä käytettiin sujuvasti ja vaihtelevasti. Koulutus oli tauotettu erinomaisesti ja muutkin etäkoulutuksen etiketit oli hienosti huomioitu. Koulutuspäivät säilyivät alusta loppuun intensiivisinä ja antoisina ilman turhia matkustamiseen ja siirtymisiin käytettäviä aikoja. Tämä oli itselleni ehdottomasti mieleisin opiskelumuoto!”

Suosittelisitko tätä koulutusta muille?

”Suosittelen lämpimästi koulutusta kaikille, joita Lean-kehittäminen ja/tai datalähtöinen prosessitulkinta yhtään kiinnostaa. Lean Six Sigma on täydellinen paketti tehokkaan ja oikeasuuntaisen kehittämisen tueksi, pois mututuntumista oikeaan dataan! Jaatisen kurssilla kaikki oli avattu ymmärrettävästi, teoriaa ja käytäntöä tasapainoisesti vuorotellen. Kurssimateriaali oli ymmärrettävää ja helposti oman projektityöni tueksi hyödynnettävissä. Opinnoissa oli mukana myös hyviä työkaluja tavallisen arjen, ihmisten välisen kommunikaation ja muutosprosessien läpiviemisen helpottamiseksi, kun mukana oli paljon soft skills -työkalujen läpikäyntiä. Hyvän prosessin lisäksi, kun asiat pitäisi saada toimimaan oikeasti myös oikeiden ihmisten kanssa oikeassa arjessa.”

Onko sinulla vielä muuta kommentoitavaa?

”On antoisaa olla oppimassa ihmiseltä, jolla on vankka oma käytännön kokemuspohja teorioiden päälle. Sitä Marja Jaatisella todella on. Oppilaita osallistava opetus myös auttoi kuulemaan toisten työelämän toimintamalleista ja monenlaisista taustoista sekä yritysten edustajista koostuvassa ryhmässä opiskelusta syntyi näin myös antoisaa. Koulutuksesta jäi hyvä tunnelma ja oikeasti oppeja arkeen sekä minulle henkilökohtaisesti että yritykselle, jossa työskentelen!”