engels kl

icon-linkedin

Lean-maistiaiset: Mitä Lean-ajattelu on?

Opi 2.5 tunnin interaktiivisessa ja käytännönläheisessä etätapahtumassa, mitä Lean-ajattelu tarkoittaa ja mitä Lean-ajattelulla voi saavuttaa.

Koulutuksen jälkeen ymmärrät Lean-ajattelun pääperiaatteen ja olet kokenut lyhyessä harjoituksessa, miten prosesseja voi parantaa "Leanaamalla". Saat myös tuntumaa, miten Lean-ajattelua voisi lähteä soveltamaan omassa organisaatiossa.

Mitä Lean ajattelu on

Mitä Lean-ajattelu on?

Lean-ajattelu on liiketoimintamenetelmä, jonka avulla toimintoja ja prosesseja voi parantaa tuottamattomia aktiviteettejä eli hukkaa poistamalla. Lean-ajattelun avulla pystytään parantamaan asiakastyytyväisyyttä ja laatua samalla kun työntekijöiden tyytyväisyys paranee ja toiminta tehostuu. Voit lukea Lean-ajatteluun lisää blogissa: Mitä Lean tarkoittaa?

Kenelle koulutus soveltuu?

Koulutus soveltuu kaikille, jotka haluavat saada nopeasti Lean-ajattelun perustiedot ja periaatteet hallintaan.

Jos olet jo tehnyt päätöksen Leanin käytöstä ja haluat oppia, miten Lean-parannusprojekteja myös vedetään, suosittelemme osallistumista laajempiin Lean-koulutuksiimme. Tutustu muihin Lean-koulutuksiimme

Koulutuksen sisältö

• Avaus
  • Kevyt johdanto, mitä Lean on: Tapa katsoa omia prosesseja ”Lean-silmälasien” kautta, hukan muodot, resurssitehokkuus vs. virtaustehokkuus.
  • Prosessin kuvaaminen ns. arvovirran avulla. Rakennamme yhdessä  osallistujien kanssa arvovirran esimerkkiprosessille.
  • Lyhyt videoesimerkki.
  • Käytännön Lean-projektiesimerkki läpimenoajan lyhentämisestä.
  • Aikaa kysymyksiin, keskusteluun, jatkosuunnitelmiin jne.

Koulutuksen kesto, aika ja paikka

Koulutus kestää 2,5 tuntia ja järjestetään sekä kaikille avoimena koulutuksena tai yrityksen sisäisenä koulutuksena.

Seuraava avoin koulutus järjestetään:

• 10. syyskuuta 2024

Koulutuksen hinta

Hinta avoin koulutus: 300,- € + alv. / osallistuja.
Hinta sisältää koulutuksen materiaaleineen.

Otamme koulutukseen enintään 12 osallistujaa.

Mikäli olet kiinnostunut saamaan lisätietoja koulutuksesta tai muista Lean-palveluistamme, ota yhteyttä alla olevasta linkistä: